lunes, 24 de junio de 2013

Larrabetzu noma ciudadanos d’honor a milicianos asturianos que morrieron defendiendo la población




L’Ayuntamientu de Larrabetzu homenaxeó esti sábadu a un grupu de milicianos asturianos que morrieron nel so territoriu nel 1937 na defensa del ‘cinturón de fierro’ qu’arrodiaba Bilbo. El municipiu bizkaitarra nomólos ciudadanos d’honor.

Hai un añu conocióse la presencia d’una fosa común onde reposaben los restos d’un grupu indeterminaos de milicianos asturianos desplazaos a Bizkaia p’ayudar a frenar l’avance de les tropes ‘nacionales’, polo qu’Ahaztuak 1936-1977, asociación vasca que promueve el reconocimientu de las víctimes del franquismu, decidió entamar en collaboración col coleutivu Larrabetzu 1937-2013 un homenaxe a estos homes al que se sumó l’Ayuntamientu de Larrabetzu, municipiu de 2.000 habitantes onde morrieron un 12 de xunetu del 1937. Asina, el vienres dieron comienzu los actos cola celebración d’una charra a cargu de Julen Lezamiz, de l’sociación Sancho de Beurko, entitulada ‘Sangre de octubre: los batallones asturianos en Euskadi 1936-37’, que congregó a un públicu numberosu.

Un Plenu estraordinariu del Ayuntamientu de Larabetzu nomó’l sábadu por unanimidá a estos milicianos como ciudadanos d’honor, pa depués celebrar un homenaxe na quintana de Bolumburu frente a la trinchera que fai de tumba, llugar onde se llevantó un monolitu na so memoria. Darréu, celebróse una xinta popular nel pueblu y hubo una actuación musical a cargu de Salvador Amor y Gabriel Ortega. Hasta Euskadi desplazáronse lluchadores antifranquistes asturianos y una delegación d’Andecha Astur, amás de los gaiteros de Turrixón. Marcelo Álvarez, voceru de los convocantes, anunció la intención de celebrar tolos años esti homenaxe cola intención “non de rescatar los güesos de los muertos, sinón les sos ideees”. Amás, diose a conocer qu’Ahaztuak 1936-1977 va participar nos actos que va entamar la Federación Asturiana Memoria y República (FAMYR) en setiembre pa recordar a los lluchadores asturianos y vascos que pelearon na batalla d’El Mazucu.


Pablo R. Guardado
www.asturies.com

3 comentarios:

  1. http://leninisme.blogspot.com.es/2013/06/guerra-civil-en-euskal-herria-el-frente.html

    ResponderEliminar
  2. buen madridaje abertzale-republicano ¡ya era hora¡te agradecemos que lo hayas publicado, un abrazo,M

    ResponderEliminar